אודותינו
החזון שלנו
כמו כל דבר טוב גם המרכז ללימודי אנגלית נולד מתוך אהבה אמיתית, כשהפעם מדובר באהבה להקניית ידע ולתהליכים. לכל אורך השנים הנחו אותנו שני עקרונות בסיסיים: עבודה שמביאה תוצאות, ותמיכה אישית בתלמידים.
אנחנו מאמינים שככל שמציבים לתלמיד רף גבוה יותר כך הוא ישאף להשיג אותו, ולכן מלמדים את התלמידים שהשמיים הם הגבול. התלמידים שלנו משקיעים מאמץ: לומדים מילים רבות בזמן קצר, מתמקדים בדקדוק, נבחנים ומקבלים שיעורי בית והכתבות. תוך זמן קצר הם כבר מתחילים לשלוט בשפה יותר מחבריהם לכיתה, והשליטה היא שנותנת את המוטיבציה להמשיך ולעבוד. הם גם רואים כיצד התלמידים הבוגרים שלנו מלמדים ומתוגמלים על כך. זה מהווה, ללא ספק, זריקת מוטיבציה נוספת.
מעודדים הישגיות ותומכים בכל תלמיד
מבחינתנו כל התלמידים יכולים ושווים. אנו מאמינים שאין דבר כזה תלמיד שלא מסוגל, רק תלמיד שעוד לא ניסה מספיק פעמים. אנחנו גם מאמינים שלהורים יש תפקיד חשוב בתהליכים שהתלמיד עובר: הם מזכירים לו לתרגל בבית ולפעמים יושבים ומתרגלים איתו. התמיכה שלהם משמעותית מאד להתקדמותו.
אז נכון שהגישה שלנו יותר הישגית, אבל אנחנו לא "קשוחים". ערך מרכזי המנחה את המרכז מעת הקמתו היא הקשר האישי עם התלמיד ובאווירה הביתית. המורים והמדריכים המנוסים שלנו מכירים אישית כל תלמיד ותלמידה על נקודות הכוח והקושי שלהם, ויודעים כיצד לגרום לו להתגבר על משוכות ולהפיק את המיטב.
מקימת המרכז – עינת ודעי רונן
המרכז הוקם על ידי עינת ודעי רונן, ד"ר ליחסים בינלאומיים ומרצה לכתיבה אקדמית בעברית ובאנגלית. המפגש הראשון של עינת עם ההוראה היה כמש"קית הוראה בבסיס מחוה אלון, אז גילתה כיצד השילוב בין משמעת לבין קשר אישי עם החיילים משיג את התוצאות הטובות ביותר.
בהדרגה הפכה הוראת האנגלית למרכז עיסוקה. כשסיימה את לימודי הדוקטורט כבר היה לה ברור שלמרות האהבה הגדולה למחקר, הסיפוק האמיתי נמצא בהוראה. כיום עינת עדיין עוסקת במחקר ובהוראה אקדמית, אולם אהבתה הגדולה ביותר היא להוראה והקניית תהליכים לתלמידי בית הספר.
כמה שיותר שיעורים, כמה שיותר שנים
אצלנו אין שיעורים "סתם". כל שיעור הוא חשוב ומקדם ולכן אנו שואפים לקיים כמה שיותר שיעורים במהלך השנה, כולל בערבי חג בשעות הבוקר וגם בחודש יולי. ועוד יתרון שלנו על פני מסגרות אחרות הוא שאנו מקבלים את התלמיד כבר בכיתה ג' ועובדים איתו עד כיתה י"ב. זוהי זכות גדולה לראות את התלמיד מתבגר ומשתפר, ולא פעם אנו רואים קשיים המלווים תלמיד ביסודי נעלמים בחטיבה או בתיכון.